Akumulatory o napięciu 6V są znacznie mniej popularne niż baterie 12V. Mimo to na rynku występuje zapotrzebowanie na monobloki o takim napięciu.
Akumulatory 6V znajdziemy w wielu małych urządzeniach elektronicznych, latarkach przenośnych, drobnej elektronice i zabawkach ale również stosuje się je do napędzania wózków widłowych, podnośników nożycowych.
Zakres dostępnych pojemności jest spory: od kilku Ah do kilkuset Ah.
Akumulatory 6 Voltowe zbudowane są z trzech cel połączonych szeregowo mostkami. Każda z cel ma napięcie znamionowe 2V, pracuje w zakresie napięć od około 1,75V (stan rozładowania - praktycznie zero) do około 2,2V (stan pełnego naładowania).
Cele wykonane są dokładnie tak samo jak w akumulatorach 12V. W przypadku baterii VRLA elektrody to płyty ze stopu ołowiu, elektrolitem jest roztwór kwasu siarkowego. Elektrolit wiązany jest przez żel lub porowate maty. Zapobiega to rozlaniu w przypadku uszkodzenia lub przewrócenia akumulatora i stanowi jedną z podstawowych zalet technologii VRLA.
Dla uzyskania wyższego napięcia, akumulatory 6V można łączyć szeregowo i w ten sposób uzyskiwać wielokrotność napięcia 6V, czyli 12V, 24V ale również mniej popularne napięcia takie jak 18V czy 30V. W tym zakresie ogniwa 6V są zdecydowanie bardziej wszechstronne niż popularne akumulatory 12V.
Akumulatory 6V łączy się także równolegle aby uzyskać większą pojemność - aby uzyskać więcej amperogodzin - na napięciu 6V.
Dwa akumulatory 6V łączone są najczęściej szeregowo, tak aby uzyskać 12V. Ten sam efekt można uzyskać przy zastosowaniu jednego akumulatora 12V o takiej samej pojemności.
Przykładowo dwa akumulatory 6V 180Ah, połączone szeregowo, tworzą baterię o napięciu 12V 180Ah.
Te same dwa akumulatory 6V 180Ah można połączyć równolegle i w ten sposób uzyskać baterię 6V 360Ah.
Witryna używa plików Cookies w celu optymalizacji i dostosowania treści. W ustawieniach przeglądarki możesz zmienić preferencje dotyczące Cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień cookie jest równoznaczne z akceptacją użycia plików cookies.